close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך תזהו את הסניף הכשר?

מערכת שורשכג שבט, תשעו02/02/2016

איך תזהו סניף כשר של רשת שלימה לא כשרה?

תגיות:

סניף כשר כפוף לשורה ארוכה של תקנות והגבלות. התקנות נאכפות על ידי משגיח כשרות מקומי, שמאושר על ידי העירייה ומועסק ברבנות. המשגיח מעניק תעודת כשרות לסניף שמשתמש במרכיבים כשרים בלבד, לא פותח בשבת ולא מערבב בין בשר וחלב. כל לקוח רשאי לבקש לראות את תעודת הכשרות ולבדוק את התוקף שלה. יחד עם זאת, הקושי העיקרי הוא בזיהוי סניף כשר של רשת שרוב סניפיה אינם כשרים.

יש הנחיות שמסייעות למנוע בלבול בקרב ציבור שומרי הכשרות. בראש ובראשונה, רשת שרוב סניפיה אינם כשרים ומעוניינת לפתוח סניף כשר מחויבת לעשות שינוי בלוגו או החזית החיצונית של המבנה. המטרה בשינויים

אלו היא לבדל את הסניף ולייחד אותו. כך למשל הסניף הכשר של דומינוס פיצה בפתח תקווה מובדל משאר סניפי הרשת. כל שאר המאפיינים של הרשת זהים וההבחנה החיצונית מסייעת לשומרי כשרות ולדתיים.

לגזור ולשמור: עוד כמה דרכים לזהות את הסניף הכשר

מלבד השינוי בלוגו ובחזית המבנה, יש עוד כמה דרכים ששווה להכיר כדי לזהות את הסניף הכשר. קודם כל, אפשר כמובן לקבל המלצות מחברים ובני משפחה. גם קולגות מהעבודה מכירים בדרך כלל סניפים כשרים קרובים או מקומות שמהם ניתן להזמין אוכל כשר. המלצה היא דרך מצוינת לשלב בין איסוף מידע על סניפים כשרים לבין חוות דעת על איכות המזון וטריות המרכיבים.

דרך נוספת לזהות את הסניף הכשר היא לבדוק מי אוכל בו. אם רואים מבעד לחלון הרבה חובשי כיפה או אפילו דתיים וחרדים, סביר להניח שמדובר על סניף כשר. כמובן שלא כדאי להסתפק באינדיקציה הזו ותמיד מומלץ להיכנס למקום כדי לשאול על תעודת כשרות, אך בצורה כזו אפשר לפחות לחסוך קצת זמן ומאמץ. צפייה בסועדים דרך החלון תסייע לזיהוי סניפים כשרים של רשת מסוימת או זיהוי מסעדות כשרות בחו"ל.

ניתן לזהות את הסניף הכשר גם לפי המיקום. במרכזי קניות סגורים בשבת או בעיר שרוב המסעדות בה כשרות יהיו בדרך כלל גם סניפים כשרים. מיקום סניף באמצע שכונה דתית יעיד גם הוא על כשרות מסוימת, כאשר ההבדלים הם בין כשרות רגילה, כשרות בד"צ וכשרות מחמירה יותר. שומרי כשרות יכולים תמיד ליצור קשר טלפוני עם נציגי הסניף כדי לשאול על סוג התעודה או להשתמש במידע המופיע באינטרנט. בסופו של דבר, אף סניף לא יטעה את לקוחותיו אם אין לו תעודה. לחילופין, יש גם לקוחות שיסכימו לאכול בסניף עם אוכל כשר כל עוד אין לו תעודה רק בגלל פתיחה בשבת.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה